Hoe is de garantie geregeld bij een Edix zadel?
EDIX garantie
Bij EDIX is garantie en onderhoud aan elkaar verbonden.
Garantie
Bij een EDIX product of zadel ontvang je standaard 1 jaar garantie. Hiervoor moet je aan 3 voorwaarden voldoen:
- Wij vullen voor je het EDIX garantiebewijs in bij aankoop, deze bewaar je samen met de factuur en samenstellingsdocument.
- Zichtbaar en met regelmaat je product onderhouden zoals beschreven in de meegeleverde EDIX onderhoudsfolder.
- Gebreken direct melden zodat mogelijke gevolgschade wordt beperkt.
Garantie verlengen:
Na 1 jaar kun je de garantie van je zadel verlengen met nog een jaar. Hiervoor doorlopen we het na-service traject samen.
- 1 maand na je aankoop/levering van het zadel nemen we telefonisch contact met je op om na te vragen hoe het gaat met het inrijden van het zadel. Verloopt de aanpassing van het zadel aan paard en ruiter naar wens? Kunnen we je niet bereiken dan sturen we je een email met een terug bel verzoek.
- 6 maanden na de levering van je zadel nemen we telefonisch contact met je op om na te vragen of het zadel nog steeds goed past. Misschien is er door gebruik en training de spiermassa toegenomen waardoor een andere pommel wenselijk is. Kunnen we je niet bereiken dan sturen we je een email met een terug bel verzoek.
- 12 maanden na levering van het zadel maken we een afspraak voor een zadelpas controle en visuele beoordeling van de onderhoudsstatus. De kosten hiervoor bedragen €29,- + reiskosten. Wordt door ons uitgevoerd in de regio 's-Heerenberg (max 45 minuten rijden van 's-Heerenberg) of door Ella van Boomlooszadelpasservice in de rest van Nederland.
- We maken een foto van je zadel, kopie van het originele garantie bewijs, factuur en samenstellingsdocument en sturen we op naar EDIX om je garantie 1 jaar te verlengen.
Wat valt niet onder garantie:
Vormen van slijtage die door gebruik ontstaan vallen niet onder garantie.