Retourneren
Je retourrecht of ontbindingsrecht
Je mag je bestelling zonder op gaaf van reden retourneren of annuleren, dat is je wettelijke recht ;) Er zijn natuurlijk wel een paar voorwaarden, zoals het niet viesmaken of gebruiken van de spullen.
Annuleren
Heb je je bestelling nog niet ontvangen? Dan mag je je bestelling altijd annuleren. Uitzondering je hebt een product besteld in speciale maten of wensen en dit product is al in productie. Alle andere producten/bestellingen kunnen worden geannuleerd. Annuleren is niet moeilijk, stuur een email naar [email protected] of een Whatsapp berichtje naar +31 (0) 639755891 met:
- je ordernummer
- mededeling dat je je bestelling wilt annuleren
Je mag ook de voorbeeld tekst herroeping voor de het annuleren gebruiken.
We annuleren je bestelling en zullen dit aan je bevestigen. We storten het bedrag retour op de rekening waarmee je de order hebt betaald, het bedrag staat na annulering meestal met 1-2 werkdagen weer op je rekening.
Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?
Bekijk en bestudeer het product zoals je ook in de winkel zou doen, bijvoorbeeld:
- Voorbeeld 1 Barebackpad: Haal de barebackpad uit de doos en het plastic, laat de kaartjes er nog even aanzitten. Bekijk hem van alle kanten. Poets je paard en leg op hem een groot badlaken, vervolgens kun je de barebackpad passen zonder dat de barebackpad vies wordt. Er mag niet met een nieuwe barebackpad worden gereden. Besluit je hem retour te zenden? Kijk de barebackpad dan wel even na voordat je hem retour stuurt of er geen verdwaalde paarden haren op zitten. Gebruikte producten nemen we ook retour, maar dan brengen we wel schoonmaakkosten in rekening. Dit brengen we in mindering op de retourbetaling.
- Voorbeeld 2 Schoenen: Haal de schoenen uit de doos, laat de kaartjes er nog even aanzitten. Bekijk ze van top tot teen. Pas ze en loop er een stukje mee door je huis om te kijken of ze lekker zitten. Maar ga er niet mee paardrijden. Besluit je de schoenen retour te zenden? Kijk ze dan voor retourzending nog even na en stop ze netjes terug in de doos.
- Voorbeeld 3 DVD: Als de verpakking, ingeval van CD's, DVD's, Blu-Ray discs of software, een verzegeling bevat. Mag je de verpakking niet openen. Heb je dit wel gedaan dan kan je het product niet meer retour zenden.
- Voorbeeld 4 Voer: Van een voerbestelling mag je de omdoos van de zakken uiteraard openen. Daarna ga je het voer natuurlijk aan je paard voeren. Na het openen van een zak en het voeren aan je paard kan het product niet meer retour gezonden worden. Twijfel of je paard het lekker vindt, bestel dan eerst een proefverkpakking. Heb je meerdere zakken besteld en maar één zak geopend? Dan mag de rest uiteraard wel retour gezonden worden.
Bedenktijd
Na ontvangst heb je 30 dagen de tijd om te laten weten dat je de producten retour wilt sturen. Wanneer start deze bedenktijd:
- De bedenktijd verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder het product in bezit heeft gekregen.
- Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn/bedenktijd 30 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel heeft ontvangen.
- Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de bedenktijd/herroepingstermijn 30 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt.
- Ingeval van diensten verstrijkt de bedenktijd/herroepingstermijn 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Verhuur artikelen die reeds aan de huurder zijn geleverd kunnen niet meer worden herroepen. Wel is mogelijk de huurtermijn in te korten.
Retourzending doorgeven
Kondig je retourzending bij voorkeur aan in ons retourportaal. We weten dan dat je pakketje eraan komt en houden in de gaten dat hij goed arriveert. Zodat we daarna je retourzending snel kunnen verwerken.
Stuur je liever een email naar [email protected]? Voorzie deze dan hiervoor een email naar met de volgende informatie:
- Order of factuurnummer
- Het product wat je gaat retourzenden
- Retourwijze: verzenden of langsbrengen
- Wil je van ons een retourlabel ontvangen? De kosten hiervan houden we in van het te retourneren bedrag. Je mag ook zelf een retourzending kopen bij een pakketdienst.
Je mag ook de voorbeeld tekst voor het herroepen gebruiken.
Retourzendtijd
Na je retour aankondiging heb je 14 dagen de tijd om de producten retour te zenden.
Retourformulier:
Voeg voor een snelle verwerking van je retourzending het retourformulier toe aan je retourpakket of mail deze ingevuld naar [email protected]
Retour kosten vanuit NL > Nederland:
Retour verzendkosten zijn voor eigen rekening, deze zijn max €14,90 per pakket (via PostNL). Als je je retourzending aankondigt via ons retourportaal krijg je direct een retourlabel van ons. Deze kost 6,99. De kosten voor het retourlabel brengen we in mindering op het retour te storten bedrag.
Retour kosten vanuit BE > België:
Retour verzendkosten zijn voor eigen rekening, deze zijn max €39,69 per pakket (via Bpost). Als je je retourzending aankondigt via ons retourportaal krijg je direct een retourlabel van ons. Deze kost 6,99. De kosten voor het retourlabel brengen we in mindering op het retour te storten bedrag.
Retour kosten vanuit DE > Deutschland:
Retour verzendkosten zijn voor eigen rekening, deze zijn max €44,99 per pakket (via DHL Deutsche Post). Als je je retourzending aankondigt via ons retourportaal krijg je direct een retourlabel van ons. Deze kost 6,99. De kosten voor het retourlabel brengen we in mindering op het retour te storten bedrag.
Retouradres:
Becidor
Handelsweg 6a
7041GX 's-Heerenberg
Retour risico:
De verzending van Becidor naar de klant vind plaats op risico van Becidor. De retour zending van de klant naar Becidor vind plaats op risico van de klant. Verzend daarom het product indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking retour.
Retourbetaling:
Na ontvangst van je retour aankondiging of annulering doen we binnen 14 dagen de retourbetaling, maar meestal sneller ;) HIervoor moet wel de retourzending bij ons binnen zijn, of je moet ons het bewijs van verzending naar ons hebben gemaild [email protected]. Als je je gehele bestelling retour stuurt ontvang je ook de "heen" verzendkosten retour. De retour verzendkosten blijven voor eigen rekening.
Welke producten kunnen niet retour:
- aangebroken voeding of verzorgingsproducten
- maatwerk producten, producten die op verzoek van de klant zijn geproduceerd naar specificaties van de klant, bijvoorbeeld een hoofdstel met extra lange keelriem, of een ruifafdeknet met speciale maten)
- producten waarvan verzegeling is verbroken, bijvoorbeeld bij een DVD